רבים שואלים לגבי טיפול בעובש בתקרה, ואכן ישנם גם פתרונות. אך חשוב להיות מודעים לכך כי נושא העובש הוא נושא רציני יותר מאשר עשוי להיראות לכם כרגע. ולכן גם כדאי לפנות אל קבלן איטום על מנת לטפל בבעיית העובש בבית.

במאמר זה נסביר על הסכנות הקיימות בעובש, על דרכי הטיפול בעובש. ונסיים בכמה מילים לגבי השירותים של קבלן איטום מומחה.

טיפול בעובש בבית – בעיית העובש

את בעיית העובש ניתן לחלק לבעיה בריאותית, כלומר בעיה המסכנת את הבריאות שלכם. וגם לבעיה הפוגעת במבנה ומחלישה אותו.

קבלן איטום

עובש, הבעיה הבריאותית

עובש עשוי להיראות דבר תמים למראה. הוא אולי אינו אסתטי, אך לפעמים אנו מתקשים להאמין עד כמה יכולה להיות מסוכנת פטריית עובש על הקיר. עובש יכול לגרום למגוון של בעיות בריאות, כולל גירוי בעור, גירוי בעיניים, שיעול וגודש. במקרים הגרועים ביותר, זה אפילו יכול לגרום למחלות נשימה קשות. חשיפה ארוכת טווח לעובש עלולה להיות מסוכנת במיוחד עבור אנשים עם אסטמה, אלרגיות ובעיות נשימה אחרות. הפגיעים ביותר הם ילדים צעירים, קשישים ובעלי מערכת חיסון מוחלשת.

בנוסף לתסמינים הפיזיים, עובש יכול להשפיע גם על הבריאות הנפשית שלנו. חשיפה לעובש עלולה לגרום לחרדה ודיכאון, כמו גם לבעיות פסיכולוגיות אחרות כמו עצבנות או קשיי ריכוז. זה גם יכול להוביל לירידה בתפוקה, שכן התסמינים הפיזיים והנפשיים של החשיפה מקשים על התמקדות במשימות. ההשפעות הפסיכולוגיות יכולות להיות קשות במיוחד על אלה שגרים באזורים שבהם עובש הוא נוכחות מתמדת.

אינכם רוצים עובש בבית, חשוב לבצע טיפול בעובש בתקרה, בקירות ובכל מקום שבהוא מופע. ואת זה עושה הכי טוב קבלן איטום.

עובש הוא רק סימפטום

אם חשבתם שעובש הוא רק כתם שחור, זוהי הטעות הגדולה. עובש מתפתח בדרך כלל במקום שבו ישנן חדירות מים. אלו יכולות להיות חדירות מים מקירות חיצוניים, גג דולף ומקומות אחרים. עובש יכול להיות גם תוצאה של לחות בחדר, כמו למשל בחדרי רחצה ומרתפים.

מים לא אמורים לחדור אל תוך הבטון. אולי מים נראים לכם גם כן כמו דבר תמים, אך לאורך זמן הם גורמים לנזקים למבנה. הם יגרמו להתקלפות והתפוררות שכבות טייח, נפילת אריחים ובסופו של דבר התחמצנות של הברזלים בבטון המזוין. ובמהרה יפערו סדקים בבטון, יתחילו ליפול חתיכות בטון עד שהבניין שלכם יהפוך למקום מסוכן. נכון, זה לא קורה בין לילה. זהו תהליך הדרגתי המתרחש במשך שנים. אך הנקודה החשובה היא לעצור את נזילות המים מיד כאשר הן מופיעות. ואולי יותר נכון, מראש למנוע אותן באמצעות הקפדה על איטום מקצועי.

מהי הפרקטיקה הנכונה

כאשר מופיע עובש בבית עליכם להבין כי ישנה בעיה של ממש מאחוריו. יש לתקן את הבעיה הגורמת לרטיבות, ויש לשקם את הקיר שניזוק מהעובש. תיקון הקיר, ללא תיקון הבעיה עצמה, יגרום להופעה חוזרת של העובש במהירות.

על מנת לטפל בעובש, פנו אל קבלן איטום. הקבלן יודע קודם כל לזהות מהי הסיבה לרטיבות. יתכן שזה אפילו נזילה של צינור מים בתוך הקיר שלא הייתם מודעים אליה. לאחר שהקבלן יזהה את הסיבה לרטיבות, והוא יבצע את התיקונים הדרושים. למשל זה יכול להיות איטום חלונות או איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות. ולבסוף הקבלן ישקם את הנזקים שנגרמו לקיר.

טיפול בעובש בתקרה

קבלן איטום

קבלן איטום מעניק לכם מגוון של שירותים לאיטום הבית. הוא נותן מענה כבר בשלבי הבנייה על מנת למנוע בעיות עתידיות, והוא מבצע טיפולי תחזוקה לאורך השנים על מנת לחדש את שכבות האיטום.

בחזרה אל מדריך העסקים של ישראל.

Scroll to Top